REGATA DEL DELTA

De Port Ginesta a Sant Carles de la Ràpita : 80 milles

26 al 28 d'Abril de 2013

PODEU LLEGIR EL RELAT DEL QUÈ VA SER!

Divendres sortim a les 11h cap a Port Ginesta des de Badalona. Un vent fresc de NE ens hi porta ràpidament amb menys de tres hores (amb un ris a la major i floc).

Després de la reunió de patrons prenem la sortida amb el floc i només una estona després ens animem a fer sortir l'spi S1 de North Sails nou de trinca.

Al cap d'un parell d'hores cau el vent i rola a W, decidim agafar bordo cap a terra. Passem una nit tranquila amb un vent variable però que ens deixa navegar tranquilament.

A Cap Salou s'anima una mica i puja a força 4. Floc i a cenyir per quedar-nos a barlovent en previsió del Mestral que pugui entrar.

En passa l'imponent torre del Cap Tortosa a dues eslores, seguim cap al següent punt de control. Tornem a ser els primers en donar pas per la VHF!! No ens ho podem creure.

No obstant, som un grup d'embarcacions i n'hi ha que malgrat estar a sotavent, estan bastant davant nostre...o això sembla.

Però tot canvia en aclarir el dia...EL ris que portàvem a la major l'hem de treure....el vent cau però el cel amença més endavant...la corrent a favor es deixa sentir...i els barcos que duem al davant i han remuntat sense problemes...ara baixemn a sud!!! No sabem què els ha passat però ens temem el pitjor en arribar a la punta de la Banya.

Però el perill el teníem al darrera, el Fortuna 12 Ascata 3 comença a menjar metres a una velocitat de vertigen. Mirem el vent , la corrent...està en la nostra estela...no ho entenem! Ens passa per barlovent amb un nus més de velocitat que nosaltres...i tenim 2,3 kt de vent real!!

Però sortim amb bona velocitat de la punta i comencem a remuntar per atrapar-lo. Ara bufen 20 nusos de real i fem una bona remuntada fins que una amura a babor nostra ens fa apartar de la seva derrota. Però no desistim i en la següent virada arribem directes a línia mentre que ells han de virar altra vegada.

Tot i així ens adelanten 20'' en la línia!!

Felicitats a les tripulacions del ASCATA 3 i del JAY!!